Dags att blogga lite kanske!

Nu tänkte jag ta och sluta lata på bloggen och berätta lite saker som händer här uppe i Norr.
Jag kan börja med och säga att jag är fruktansvärt nöjd över hur bra saker har gått och hur bra det förhoppningsvis kommer att fortsätta. Det är mycket som redan har förändrats sen sommarlovet började.
 
Jag skulle ju uppträtt med en dansgrupp på kirunafestivalen, men alla utom en åkte på dansläger. Så jag fick leta upp nya dansare eller bara tacka nej till att få underhålla på KF. Men vinnarskalle som jag är så gav jag inte upp! Så själv startade jag en ny dansgrupp och döpte den till Ultim8, hade inte träffat någon utom EN tidigare (Hiraj) så visste ju bara att alla hade nån sorts danserfarenhet sen tidigare. Jag hade bara tre veckor på mig att lära ut mina koreografier och skapa lite koreografi på plats tillsammans med dom. Iallfall så flöt allt på och dom var väldigt sammarbetsvilliga, så var ju ingen större utmaning det där och absolut inget att oroa sig över!
 
Sen ville även Johanna, en grym dansare som är med i videon tillsammans i en duett med mig, vara med på ett hörn som gästdansare, så jag tog in henne i "showen". Klippt ihop musik hos johannes timander på väldigt kort varsel och skrev även på kontrakt med Ludvig Nilsson. Det började redan då kännas som att det verkligen närmade sig. Vi tränade typ tre gånger i veckan ,sista veckan alla dagar och på lördagen gällde det. På LKAB scen som är den stora som även Loreen, sean banan, Europe, Magnus Uggla osv uppträdde på stod jag och min grupp som jag hade startat för ynka tre veckor innan! DET VAR EN JÄVLIGT BRA KÄNSLA! om jag får säga det så.. ;)
 
Var på torsdagen och träffade scenchefen micke för att bestämma tid för soundcheck och genrep ( det är ju trots allt även jag som ledare som är ansvarig för även sånt ), sen var det bara att räkna dagarna.
 
Vi gjorde ett bra uppträdande, i stortsett problemfritt med tanke på den korta träningstiden. Men efter den succen så tänkte man inte direkt på småfelen, vilket är sannolikt.. SÅ under den här tiden jag har dansat med dessa fina dansare så har jag verkligen lärt känna dom och förhoppningsvis har jag varit en bra ledare för gruppen ,stöttande och pushande, rolig och positiv! Haha, jag tror det iallfall, vi får fråga dom;) Men jag är glad över deras insats i allt, dom har verkligen gjort ett bra jobb! Är riktigt stolt över varenda en, och inte på tal om Lilla rasmus som är åtta år , grym på o dansa, ska försöka hitta en video på deras duo, hiraj och ramsus. Så förstår ni vad jag pratar om, åtta och och gör en backflip och landar i SPLIT! Vig och har en grym styrka i sin break för sin ålder.
 
Vi fick direkt efter (då jag, Johanna och Hiraj) höll en workshop på scen även tre till jobberbjudanden, eller ja vår grupp fick ett till och jag fick två persoonligen! Det kan jag tala om var verkligen som grädden på moset. Helt underbart! Så vi fick erbjudande att uppträda på en marknad nu i Augusti, och det tackade vi ja till. Dessvärre kan inte alla dansare medverka från ultim8, men det har jag löst genom att lägga in ett medley duo med mig och hiraj istället för min och johannas duett. Så det ska bli kul! vi håller på och jobbar på det nu, gjort klart all koreografi tillsammans med Hiraj, nu återstår det bara att träna på det så det ser bra ut. Bord har vi som rekvisita, känns nästan som att vi ska göra ett nummer i americas next dancecrew, haha ni vet med massa flams och rekvisita på scen och en ROLIG historia bakom det med rollspel osv.. det är det jag har siktat på i vår duett, rollspel och humor!
 
Hursomhelst, enough talking here, nu kör vi bilder och videos!
 
 
 
 
 
Del 1!
Del 2!
 
PGA att videon är för lång är den uppdelad i 2 delar och koreografin är inte filmad från början, so u know ;D
Hursom, koreografi till denna dans har jag och Johanna skapat på sidan om då jag även skötte själva gruppen ultim8. Somsagt det är gästdansaren Johanna Dovner och Jag i dessa videor, på första videon är jag längst fram och Johanna bakom!
Programbladet som även min dansgrupp står med i, jaja, nu kör vi på en huuuugeee market i aug och får suga på den underbara godisbiten från kf som vi lyckades så bra med ett tag till framöver..
Hoppas ni förstår hur mycket jag brinner för saker jag startar och ser min vilja i allt, för det betyder mycket för mig :D
 
#1 - Milla

Hääärligt Carro!! Kul det var att se dansföreställningen :)) glöm inte att tacka mig för dansarna ;) haha