Valen vi gör

Många har blivit förvånade över mitt beslut jag tog angående studentkryssningen. Jag bokade ju och skulle ha åkt, ikväll går den. Förmodligen redan avgått haha? Men iaf, jag valde att åka upp till släkten i norr för att en av dem är dålig och jag har ett stort hjärta för mig släkt. Har aldrig struntar i dom och skulle aldrig göra det heller. Jag har genom hela mitt liv försökt få ihop det här med att ses ofta på både mammas släkt i norr och pappas släkt i söder. Tro mig det är ett pussel och det svider så när man inte kan träffas så ofta som man borde, den smärtan är man van vid, tyvärr. För snart 5 år sedan försvann min moster i cancer, jag VET att jag borde ha hälsat på henne oftare innan hon gick bort, när hon började bli riktigt dålig. Och det ångrar jag än idag, men istället för att deppa så ser jag till att inte göra om samma misstag. Därför struntade jag i kryssningen för att hellre åka och hälsa på den ända släkten man har, även om jag inte hinner träffa alla under den här korta lovveckan. Det är helt klart ett bra val. Ingen famlij är perfekt men kan man rätta till saker och ting så ska man göra det. Jag tror iaf på en bättre framtid och att kämpa både för och med dom som alltid har älskat en för den man är och som alltid finns där. Jag är bombsäker på att jag kommer vara super tacksam för den härliga student veckan som väntar i juni. Så jag kommer få några fina minnen från MIN studenttid, för det är vi alla värda att få :') nu ska jag fortsätta ta hand om mina älskade mormor och morfar och får hoppas att dem som är på kryssningen har det grymt!