Otursfågel

Såklart skulle jag lyckas skada mig igår. En stor tung sten ramlade rakt ner på min fot i ett dike och jag bet tag i läppen av smärtan just då. Några minuter senare var det som att smärtan försvann och sen efter jag suttit ner på fikarasten så reste jag mig med smärtan igen. Haltade mig fram och det började göra ondare och ondare. Gick på biblioteket efter jobbet för att låna hem matte böcker och då var det som att min fot verkligen svällde upp och stelnade till av svullnaden på insidan. Åkte hem åt middag och sen självklart akuten, röntgen bilder och där satt den, en liten envis spricka på högra sidan av höger foten. Förklarar smärtan. Blev sjukskriven en vecka med avlastning helt och hållet från foten men idag har svullnaden lagt sig rätt bra så om det forsätter bli bättre kanske jag jobbar imorgon ändå. För kan stödja på den på ett annat sätt idag och det gör inte lika ont, inte ens i närheten. Så tror detta kommer läka fort när den var så pass liten. Efter 3-4 h på akuten åkte vi hem för kvälls fika. Struntade lite i att vara nyttig då jag var så sjukt hungrig och utslagen av smärtan. Får se hur det går idag måste fördriva tiden hemma med foten i högläge..