Äntligen!

Jag har ett beslut. Efter alla möten, funderingar, tankegångar hit och dit, samtal med skolor och arbetsgivare och all beslutsångest så har jag äntligen kommit fram till en plan(!!) jag har som jag sagt fått förlängt på Sandvik till årsskiftet, så här kommer jag vara fram till 31 december. MEN, OM jag kommer in vill säga, så kommer jag i januari påbörja samhällsplanerarprogrammet som är en 3 årig högskoleutbildning, på högskolan i gävle. Har alla behörigheter,men för att öka mina chanser ska jag den 21 oktober göra högskoleprovet. Och detta känns helt underbart! Jag har hittat en utbildning som jag vet kommer passa mig som hand i handsken, som har lite allt av det jag varit inne på tidigare som var mäklare och signaltekniker. Varför väljer jag inte dom? Jo för att 1: mäklare = jag har inte matte 3 och har extremt svårt för matte, och konkurrensen och svårt att få jobb ökar, jag vill såklart trivas med det jag gör men vill inte spendera pengar på att plugga för att sedan inte vara helt hundra på att jag får anställning. Och 2 : signaltekniker = brist på intresse från min sida. Det är en förberedande utbildning som jag inte kommer kunna göra på ett bra tag då gävle kommun inte erbjuder och Falköping jag hade tänkt gå på (som är närmaste signalteknik utbildningen från gävle) inte längre har kvar den. Så där sket sig det.. Men somsagt, det var bara ett säkert kort jobbmässigt, men absolut inte min dröm. I samhällsplanering får jag dock lite av varje, jag får använda min ambition i samband med att jag jobbar under press och ingen dag är den andra lik, det kommer passa mig utmärkt och detta ÄR mitt slutgiltiga beslut! Så kommer jag in börjar jag detta i januari 2018, och det är ju faktiskt smartare att påbörja högskolan på vårterminen (inte lika många söker ;) nej men jag är extremt lättad ock taggad på att plugga till högskoleprovet så jag ökar mina chanser att komma in, NU kör vi!! Äntligen!! Att ha ett beslut är ALLT!