Finns saker att förbättra

Motivationen har funnits där men den bryter rätt ofta.. vilket resulterar i att man känner meningslöshet. Jag vet att det är bättre desto längre jag väntar med att träna efter op men mitt tålamod börjar tryta. Jag har gått upp 4 kilo sedan operation & är på min maxvikt. Det är klart det svider. Dock är det dålig kost i samband med ingen träning alls som gjort att dessa 4 kilo valt att sätta sig på min kropp. Allt handlar om vilja, men min vilja har inte riktigt funnits där pga att jag inte fått träna. Men NU jävlar ska jag komma igång. Det har snart gått ca 3 mån & 2 v sedan jag opererade mig. Och enligt ’vad det står’ får jag börja träna styrketräning nu. Så jag tänker starta lediga dagen imorgon med en springtur med champ & sedan försöka träna lite ben & kanske armar eller mage på gymet. Smygstarta lite med det som känns bäst att börja med, och då är ju ben givetvis en del av den processen. Vi ska köra 12 veckor helt utan fusk i år & nu när jag får börja träna kommer detta givetvis kännas enklare. Det går bättre & bättre att stå emot sötsaker och vi gör små framsteg varje vecka. Men nu känner jag att jag/vi kan lägga i en högre växel så det ska vi göra nu. Jag vill få den där energin & känna endorfinerna igen! Det är för tusan 3,5 månad sedan sist!! Helt galet. Har nog aldrig varit utan träning så länge. Man tappar sig själv. Finns ju dom som tränar 2 mån ungefär efter op men jag ville inte ta några risker för dom riskerna som finns med det är inte roliga eller lätta att ’fixa’.. så höll mig på den säkra sidan. Men med tanke på att jag klarade att köra släde förra veckan så ska jag nog klara av en ’jogging’ tur & ett lätt gympass. Jag fick lite ont på vänster sida men där gjorde dom störst ingrepp oxå så det är inte så konstigt. Är ju inte helt färdigläkt än så övningar som tar mycket på bröstmusklerna får vänta till sommaren. Men ben, mage, armar, axlar & lätta ryggövningar ska gå att köra, bara göra det som går! Jag vet att det kommer ge så otroligt mycket motivation. Längtar till imorgon! 4 lediga dagar framför oss och dom ska bestå av träning, både för mig själv & vovve. Vi ska dra släde med Champ på lördag igen, så även han får sin träning förutom jogging turer med mig. Bra att träningen går bra för någon av oss iallfall 😄 bara kötta! 18/6 går jag på semester så fram till det är det gasen i botten. Har semester i 2 veckor då & då ska vi till Småland för att hälsa på släkt till både mig och killen. Sedan jobbar jag en period & åker upp till norr i 3 veckor den 24/7, 18/6 & 23/7 ska jag bygga min sleeve 👌😎 mycket på gång 👊 (null)
Förra sommarn var så mysig, här var vi uppe hos mami 💓 men denna sommaren ska bli mycket bättre 👌