Dalar och toppar

Så när allt efter semestern flytit på så sjukt bra så började det dala neråt och i fredags kraschade jag med raketfart ner i det djupaste hålet. I april blev jag ju anställd av bemanningsföretaget lernia (är omöjligt att få direkt anställning direkt på ett industriföretag i dagens läge) och började på Sandvik. Aldrig trivts så bra på ett jobb och i fredags blev alla konsulter inkallade på möte och alla chefer var på plats , man visste med andra ord att det är allvarligt. Och ja, inom typ 2-3 veckor kommer alla inhyrda få sluta. Och i o med arbetsbrist på lernia oxå så blir vi alla uppsagda där med. Jag hade ju en plan, som helt och hållet måste planeras om. Och nu är det Brottom, inom 2 veckor måste jag alltså hitta nytt jobb. Så förutom att ha varit på dop , packat inför flytten och pluggat inför högskoleprov under helgen så har jag SÖKT jobb! Det är så jävla trist. Att det blev såhär. Har avreagerat mig iaf och imorgon är det en ny vecka, jag ska göra mitt yttersta varje dag för att hitta nytt jobb , igen.. och jobba sista krutet på Sandvik samtidigt som jag ska förbereda inför flytten som sker på fredag. Det enda roliga och positiva med detta är faktiskt flytten. Äntligen får vi flytta. Men nu vill jag bara lämna denna skitvecka bakom mig och fokusera på ny energi. Man får ju aldrig ge upp, men efter detta besked var jag mer än redo. Men icke. Nya tag nu..