Bomhus backen

Denna dagen kände jag för att ta champ till bomhus backen så han får träna och springa upp o ner, och samtidigt ha kul och leka av sig. Backen ligger ca 5 min från vart vi bor(vi bor i södra bomhus)så det är perfekt eftersom jag får ont av att köra länge. Och själv tänkte jag ju att jag inte behöver göra så mycket, sätter på han linan bara för att han är i trots åldern och kan få för sig att testa mig och jag som inte får springa eller överanstränga mig måste ha linan att ta tag i ifall det händer, men det gick bra idag. 1 ryck fick han när jag stod högst upp på backen, haha ropade hit och han kom som tur var tillbaka till mig. Litade på honom mer innan han kom in i trotsåldern. Well well, första två åren är värst, så bara 9 månader kvar innan han kanske lugnar sig då 😅 för att ha växt upp med hundar av samma typ (polarhundar) så var jag ju beredd på denna trots, men när vi har vår egna hund och ingen mamma som kan ta över de jobbiga stunderna så inser men oxå hur jobbigt det faktiskt är. Dock väldigt lärorikt ock det absolut bästa vi gjort - att skaffa hund. Det ger så mycket mer tillbaka, en bästavän helt enkelt. Och han har sin egen charm och kan på riktigt vara den gladaste och mest energiska hunden jag någonsin haft, på både gott och ont 🙈😏 vi har varit med om det förr dock, att hundarna varit väldigt energiska första åren sen ändrats totalt och blivit helt omvänd, alltså lugnare än lugnast. Låt oss be att det gäller våran Champion 😍 bra dag iallfall i backen, utan skidor eller andra människor/hundar.
Bara vi 2 ❤️  (null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)